Onze vakantie in cyprus ! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu Onze vakantie in cyprus ! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu

Onze vakantie in cyprus !

Door: Webmaster / Chant

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Miranda, Kelly

09 Mei 2006 | Cyprus, Nicosia

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer na een lekker weekendje Agia Napa!!!
Het begon allemaal op woensdag eigenlijk om alles goed in te pakken!!
Dit was eigenlijk al een ramp want, we kwamen er achter dat we echt teveel bagage hadden dan we mee zouden kunnen krijgen in de kleine auto van Limassol.
Dit was alvast een voorproefje voor als we naar huis gaan.

Donderdagochtend waren we al vroeg uit bed (8.00u) want we zouden om 9.30u een taxi bestellen.
We hadden afgesproken om 11uur met de meiden van limassol bij Larnaca Airport.
Dit was ook alvast een voorproefje voor als we terug naar huis gaan.
We waren er rond 11uur en toen werd het proppen met alle spullen die we mee hadden genomen en die de anderen mee hadden genomen.
Nadat we toch alles er uiteindelijk in hadden zitten zijn we richting Agia Napa gereden en we konden het al erg snel vinden.
Want waar een groot bord stond met een grote M daar was ons hotel/appartementen.
Na even wachten hadden we allebei onze kamers (1 voor Limassol en 1 voor Nicosia) en hebben we onze spullen uitgepakt en zijn we richting het strand gelopen.
Na hier even gelopen te hebben en van de zon genoten zijn we terug naar het appartement gegaan en zijn we ons om gaan kleden.
'S avonds zijn we gaan uit eten bij een restaurant waar het eigenlijk niet allemaal lekker smaakte.
We hebben die avond nog even inkopen gedaan voor drank en zijn daarna uit gegaan.
Het eerste rondje was nog leuk om te betalen want, deze was 8,50 pond voor 5 drankjes met een gatis shotje..
Aan het einde van de avond hadden we namelijk ook 5 drankjes besteld en dit werd 18,50pond.
Ook kregen we ergens per persoon 3 shotjes gratis bij een drankje dus even van genieten.
Tijdens het inschenken van de shotjes kreeg kelly ook nog even drank in haar mond geschonken.
Sorry maar de foto is niet gelukt want, dit was gewoon een 1-seconde moment haha.
Na een paar uurtjes toch maar weer richting huis.

vrijdag gingen we richting het strand en gingen we in de middag mee met een feestboot.
Deze bracht ons naar het diepere zee zodat we misschien dolfijnen konden zien.
(dit was namelijk 5 dagen voordat wij gingen gebeurd).
Maar natuurlijk hadden wij dat geluk niet.
Maar nadat Miranda, Kelly en chantal aan het begin van de boot zaten en goed nat werden van de zee zagen we opeens een schildpad.
Dit was super om te zien maar daarna hebben we hem niet meer kunnen zien omdat, de man van de boot dacht dat hij even boven kwam en weer naar beneden aan het duiken was.
Maar we hebben er 1 gezien.
Hierna zijn we naar het zwembad gegaan van het hotel en hebben we daar even in gelegen.
'S avonds hebben we gegeten in een restaurant die bij ons 2 minuten lopen was.
Hier kregen we als begin soep waarvan niemand wist wat voor soep het was (ook niet het personeel wat er rond liep).
Deze maaltijd viel ook niet bij iedereen erg lekker maar het toetje was een crepe (soort pannenkoek) met ijs.
Dit was erg lekker.
Hierna zijn we eigenlijk erg lam geworden en zijn Charlotte, Kelly en Miranda op bed gaan liggen en gaan slapen en Anke en chant hebben even alle foto's van Charlotte haar laptop bekeken.
Hierna was toch maar de conclusie uitgekomen om niet meer uit te gana dus zijn we gaan slapen rond 1.00u.

De planning van zaterdag was dat we naar het waterpark zouden gaan.
Deze was open vanaf 10uur dus we wilden er om 10.15u zijn.
We waren er rond half 11 maar dit was eigenlijk niet echt nodig want het was niet erg warm en niet erg druk.
Wel zijn we van alle glijbanen gegaan die open waren want, sommige waren in de ochtend open en sommige in de middag.
Ook zijn Miranda en Chant beide van de hoogste en stijlste glijbaan gegaan.
Deze was namelijk 75 meter hoog en ging stijl omlaag.
Hier zijn we dan 2 keer afgegaan (door de foto;))
Na een tijdje kregen we het allemaal een beetje koud want, er stond geen zon dus zijn we naar het hotel gegaan.
Na een duik in het zwembad en een warme douche zijn we rond etenstijd richting MAC gegaan.
Deze avond hebben we onze bar gevonden in het hotel en onze barmannen en uiteraard de karaoke!!!
Hier hebben we een aantal cocktails op en hebben we een aantal nummers gezongen en zijn hierna uitgegaan.
Weer een gezellig avondje en rond half 4 weer naar huis.

Deze zondag was voor Miranda, Kelly en Chantal erg vroeg want, we gingen duiken.
We moesten om 9.30u al aanwezig zijn bij het duikcentrumpje en vanuit hier reden we met een soort jeepje naar de Green Bay en daar zouden we gaan duiken 6 a 8 meter diep.
Eerst begonnen we met een paar oefeningen in het water waar we allemaal nog konden staan.
Dit ging allemaal goed totdat we onder in het water moesten gaan liggen want toen kreeg Chantal erg last van haar oren.
Deze is toen ook gestopt en de rest is door gegaan tot 7 meter diep en heb mooie vissen gezien en mooie foto's gemaakt.
We hopen dat ze gelukt zijn.
We waren hierna rond half 1 weer terug in ons hotel.
De planning voor vandaag was ook om te gaan parasailen.
We hadden via de man van de boot te horen gekregen dat hij een vriend had die dat deed dus gingen we daarheen.
Je kon er met twee tegelijk gaan dus Miranda wiolde alleen gaan.
Kelly en Chantal gingen als eerste.
we zaten eigenlijk achter elkaar en dit was erg leuk...
We zijn denken we rond de 150 meter boven de zee gegaan maar er stond wel een erg sterke wind maar, toch hebben we een keer voor de foto vanaf beneden konden zwaaien.
Miranda mocht niet alleen van de bootman dus ging Charlotte nadat ze een keer met Anke was gegaan nog een keer met Miranda.
We vonden het allemaal erg super en heel mooi om het zo te zien van bovenaf.
Nadat we dit hadden gedaan zijn we nog even op het strand gaan liggen maar na een tijdje hadden we toch allemaal wel erge honger dat we richting de MAC zijn gelopen en daar een Large Menu hebben genomen want, hier kreeg je gratis iets bij.
Miranda had slippers en Chantal ook en Kelly had een beach ball set.
Die avond hadden we eigenlijk niet meer de planning om uit te gaan maar misschien even wat te gaan drinken aan de bar in het hotel.
Voordat we dat gingen doen waren we richting de discotheken gegaan om foto's van te maken en hier zagen we een man staan die Henna tatoos liet zetten.
Dus we hebben er allemaal 1 laten zetten behalve Kelly.
Hierna zijn we nog even bij een soort cafe gaan zitten en we hadden allemaal wel trek dus namen we allemaal een salade.
En hier kreeg chantal echt de lekkerste salade die je kon bedenken.
Ik had namelijk een salada Uien en tomaat bestel en wat verwacht je dan.....
Niet dat ze letterlijk een ronde maken van tomaten en uien eroverheen gooien maar jawel.
Hierna was er een groot feest bezig in het park achter ons dus gingen we daar even kijken.
en wat bleek dat het voetbalteam van Agia Napa naar de eerste divisie was gegaan dus gratis drinken en eten!!!!
En ja daar genieten we wel van dus lekker biertje ging er wel in!!!
Hierna gingen we nog even een drankje nuttigen aan de bar van het hotel (dachten we) en daarna zouden we gaan slapen want, de volgende dag moesten we om 12uur uit ons hotelkamer zijn.
Toen we aan de bar zaten ontmoeten we een aantal engelsen die van een jongen de laatste avond aan het vieren waren want hij ging die dag erna trouwen.
Hier hebben we nog even karaoke mee gezongen maar ze gingen na een tijdje weer ervandoor.
Ze vroegen aan ons of we ook nog kwamen naar de Skybar gingen dus wij ons snel omkleden en er toch maar heen gegaan.
Toen we hier eenmaal waren kregen we een gratis tweede drankje vertelde ze ons van de bar.
Dit vonden we allemaal goed en 4 van de 5 kregen dus nog een tweede biertje gratis.
Ook kregen we zonder dat we het wisten een fles gratis drank van de bar.
De engelsen vonden dat we het goed voor elkaar hadden gekregen daar.. en dat klopte ook hahaha!
Na een tijdje gingen de engelsen er plotseling vandoor en we zagen dat ze richting The Bedrock liepen dus wij daar ook heen na onze biertjes op te drinken.
Hier hebben we nog staan dansen met een paar engelsen en kwamen we ineens de duikleraar tegen.
Ook hebben we met de vader gepraat van de bruidegon en de ooms die erbij waren.
Na een tijdje zijn we er toch maar vandoor gegaan (3.30u) want de tent ging al rond 1.30u sluiten.

De volgende ochtend zijn Kelly en Chantal even snel ontbijt gaan halen voor die ochtend en hebben we alles ingepakt en om 11.45u waren we helemaal met al onze bagage bij de recpetie.
We zijn toen nadat we alle zooi in de auto gezet hadden richting het strand gegaan en hebben daar even liggen bakken.
Na een tijdje zijn we richting Larnaca gereden en daar kwam om 4.45u de Travel express voor ons om naar Nicosia te gaan.
We waren blij toen we weer thuis waren.
We zijn toen met z'n allen meteen boodschappen gaan doen voor de gehele week en hebben toen nog lekker chicken tonight gemaakt.
We zijn die avon al begonnen aan onze handbagages inpakken met de kadoos voor nederland.
Rond 22.30u waren we er onderhand mee klaar en zijn we gaan slapen.

Vandaag was het eigenlijk meer een slaapdag dan een hele actieve dag.
In de ochtend waren Kelly en Miranda al wel wakker en hebben even op het balkon ontbeten maar Chantal kwam rond half 3 eens een keer uit haar bed.
De anderen waren hierna ook nog richting bed gedoken en geslapen.
Dit hadden we dan ook erg nodig na een best actief weekend.
Vanmiddag hebben we onze koffers ingepakt en met veel moeite alles erin gekregen.
En nee mama's we gooien niks meer weg!!!!!!!
We zijn ze meteen gaan wegen en we kwamen er op neer dat al onze koffers tussen de 30 en 31 kilo wegen.
Na dit werk zijn we ons gaan omkleden en hebben we onderweg bij onze lekkere sandwich man een sandwich gehaald en zijn we gaan internetten!!!
Onze planning voor deze week is niet meer zo heel actief maar het wordt vooral schoonmaken, turkse gedeelte en naar het zwembad als het nu wel open is.
Ze hebben ons verteld 13 mei maar goed cyprioten!!!!
Nou ik zou zeggen we zien jullie in Nederland allemaal wel weer want, dit is onze laatste keer dat we op internet zijn.
Heel veel liefs en dikke kus...
en op z'n grieks JASSAS!!!
xxxxOns

• 09 Mei 2006 - 22:24

Marja:

Hoi dames; weer erg genoten van jullie avonturen én uiteraard ook de foto's natuurlijk weer bekeken! Complimenten; erg leuk geworden!
    Ook al zitten jullie niet meer op internet: ik moest toch nog even reageren!
    Hoop toch dat jullie, ondanks het soppen e.d. nog leuke dagen hebben.
    Chantal: tot ziens in Nederland!
    Groetjes, Marja

• 11 Mei 2006 - 07:45

Renate:

Nou meiden, nog 4 nachtjes en jullie zijn weer in -het ondertussen al iets warmere- Nederland!!
    Ik zie jullie wel weer op school! Alvast een goede reis terug!

liefs, Renate

• 11 Mei 2006 - 17:13

Anke En Charlotte:

Nou geen dank hoor voor de foto's eigenlijk zat copyright op maar vooruit!

kusz

• 12 Mei 2006 - 18:34

Rian:

Ha die zwarte dames wat een heerlijke foto's om te zien, een leuke en mooie afsluiting van deze bijzondere stage die je nooit meer zult vergeten.

Chantal, de Neut staat op de hoek van de straat te wachten om je een serenade te brengen, we hebben de rijdende fritesboer gezegd dat hij naar de Schoutstraat moet komen met frikandellen speciaal, de vlaggen hangen uit en de spandoeken hangen te wapperen en we hopen dat we je nog herkennen want volgens die sms-jes ben je onherkenbaar zwart geworden.

Dames een goede reis en jullie maken hier heel wat mensen weer blij als jullie weer op Nederlandse bodem staan.

De groetjes en succes met de bagage!!!!!!!

Rian en de rest.

• 12 Mei 2006 - 20:08

Ine:

Hoi Kelly en natuurlijk ook de andere meiden,
    We wensen jullie een goede vlucht naar Nederland !!
    Het was steeds leuk om jullie verhalen te lezen.
    Kelly, tot de 25 ste Mei
    Groetjes, en tot gauw :)
    Ine

• 13 Mei 2006 - 14:58

Tammie:

Hey meiden,
    de laatste dagen zijn aangebroken. Zal voor jullie best weer even wennen worden hier in Nederland. We hopen allen dat jullie een hele fije terugreis hebben en dat jullie maandag in d eloop van de dag met alle zes de voetjes weer veilig op nederlandse bodem staan.
    Hele dikke knuffel van papa-Tammie, Mama-Tammie, Co en Nathalie.
    Zusje een hele dikke kus en die knuffel komt eraan hoor ;-)
    Love ya