Yeuh!! Eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu Yeuh!! Eindelijk vakantie! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu

Yeuh!! Eindelijk vakantie!

Door: Webmaster / Miranda

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Miranda, Kelly

02 Mei 2006 | Cyprus, Nicosia

Het was dan eindelijk zo ver hoor. De laatste dagen zaten eraan te komen, en onze vakantie kwam echt in zicht.

Donderdag hadden Kelly en Chantal een vroege dienst. En Miranda een late. Werken is allemaal geweest zoals normaal en alles ging zo zijn gangetje. Er werd vanalles geregeld voor ons verblijf in agia nappa over een kleine week, en er werd veel gesproken over dat dit onze laatste dagen waren en dat het allemaal toch erg snel is gegaan. Ze zullen ons allemaal erg gaan missen zegt iedereen.
Kelly en Chantal waren klaar met werken, en besloten toen lekker gezellig (zonder Miranda) te gaan shoppen met Ruby. Ze zijn toen nog wat calorierijks gaan eten bij een relax tentje. Het was in ieder geval iets met erg veel chocolade.
En Miranda maar hard werken, en die meiden maar relaxen. Tot ze thuis kwamen, en er achter kwamen dat ze het eten van Miranda voor de 2e keer waren vergeten bij de kok van het ziekenhuis! Ze zijn snel naar het ziekenhuis gerend en keken of er nog iemand was in de keuken. Maar helaas was er niemand meer. Ze besloten maar even naar Miranda te lopen om het slechte nieuws te vertellen. Ze vond het erg dom van de dames, maar goed ze wilden wel voor haar gaan koken thuis. En dat heeft haar goed gesmaakt.

Vrijdag..onze laatste dag!! We hebben cake met slagroom meegenomen, drop, kaneelstokken...het kan niet op!! Kaarten geschreven om de afdelingen te bedanken, en met goed humeur de laatste dag begonnen. Gelukkig was er veel te doen op de afdelingen, en was het dus niet zo saai. We wilden zoveel mogelijk vast leggen op camera, dus we hebben zodra het kon foto's gemaakt en veel gefilmd. Iedereen stond er van versteld dat die drie maanden toch echt al weer om waren!!! (Hoe vaak we dit wel niet gehoor hebben...)Nog snel een foto met de een, en nog een foto met de ander. En dan... time flies when you're having fun!! Dus onze dienst was alweer voorbij, en zijn voor de laatste keer gaan eten bij onze geliefde kok Pedros. Hij heeft een leuke afscheidsbrief geschreven op een servetje, en we hebben lekker gegeten.
Die avond zijn we nog gezellig uitgeweest in e traffic, waar je als vrouw 6 pond entree moest betalen, en je dan zoveel kon drinken als je wilde. Best leuk toch? Onze Belgische vrienden kwamen ook wat drinken en we hebben het best gezellig gehad.
Die nacht dacht Miranda nog haar telefoon kwijt te zijn, maar deze lag achteraf acht haar bed. Die zal wel gevallen zijn tijdens de telefoon op bed te gooien. Dus ja zo maak je weer wat mee. Daarna zijn we snel gaan slapen.

Zaterdag hebben we redelijk vroeg opgestaan, want vandaag gingen we naar Limassol. Onze vrienden Anke Charlotte en Rene, vonden het leuk als we kwamen en daarna een feestje hadden omdat we toch eindelijk vakantie hadden.
We hebben in de ochtend een traveltaxi gebeld, en die heeft ons afgezet bij een hotel vlakbij het strand, want lagen deze mensen heerlijk te zonnen. Onze hutkoffers hebben we in hun autootje gegooid, en zijn er toen heerlijk bij gaan liggen. Wat een rot stage toch heh??? haha
Na even gezwommen te hebben, kwamen we op het goede idee om met zijn zessen op een banaan te gaan! Iedereen had er echt zin in dus wij een banaan huren.
En dan denken oooh dat kunnen wij wel! Nou we moeten toegeven het is toch best moeilijk om op zo'n raar ding te blijven zitten. Maar goed die boot ging toch aardig hard, en wat die vent wilde van die boot, dat gebeurde ook. Wilde hij iedereen van de banaan af zien gaan...nou geen halve minuut of daar lag je met je zwemvestje in het water.
We hebben in ieder geval heel erg gelachen, en het toppunt van zout water in ons gezicht gehad.
Helemaal uitgeteld zijn we weer terug op onze bedjes aan het strand gaan liggen, en toen werd het toch wat frisser en zijn we naar huis gegaan.
Die avond zijn we eerst naar de karaoke bar 'Step in' geweest en daarna naar de 'Triangle' (vaste prik) We hebben vrienden gemaakt met de leuke karaoka zangeres Ann Lee, en zijn daarna nog het liedje Don't cha met haar gaan zingen. Errug gezellig!!
De wijntjes gingen er goed in, vooral bij Anke. Totdat ze een leuke engelse soldaat met een ander zag. Ze werd er kwaad en liep van toen tot aan thuis te roepen, dat hij maar naar Irak moest gaan zodat ze hem kapot konden schieten, en dat ze anders zelf wel eens even ging. Tja, wat je allemaal wel niet doet en zegt als je wat teveel gedronken hebt, maar goed het was al met al heel gezellig.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen, en rustig aan gedaan met wakker worden en omkleden. Rene was uiteindelijk gedwongen om heerlijk brood en kaascroissants te gaan halen, en we hebben toen heerlijk ontbeten.
Niemand had eigenlijk ergens zin in, omdat de helft een kater had. Dus besloten we maar weer naar het strand te gaan. We hebben het daar niet zo heel lang uitgehouden, want het was best koud. We zijn daarom snel weer terug gegaan, hebben gedouched en daarna hebben wij onze leuke travel taxi weer laten komen om weer terug naar ons nederige stulpje te gaan in Nicosia.
We hebben heerlijk zelf gekookt, en zijn niet al te laat naar bed gegaan.

Maandag, tja iedereen vond toch wel dat er uitgeslapen mocht worden, het was tenslotte vakantie. We hebben alles rustig gedaan, en zijn daarna maar eens gaan kijken of er zwembaden open waren, of misschien eerder open wilden. Dus wij op pad, maar nee hoor. Het zwembad wat als eerst open gaat, gaat open op 13 MEI!!! Wat een gekken toch? Het is hier 30 graden, en dan vertikken ze het om die zwembaden eerder open te gooien! Echt niet te geloven gewoon! En wij hier maar uitdrogen van de hitte. (Het is ook nooit goed heh) Maar goed, met een teleurgesteld gevoel zijn we naar huis gegaan. We zijn snel 2 'kleine' sandwiches gaan eten in het ziekenhuis. En we waren zo actief dat we ook nog naar een andere prive kliniek zijn gaan kijken om te kijken hoe het er daar uit ziet. Daar zijn we rondgeleid door een leuke aardige dokter in sport tenue. Het was leuk om daar even gekeken te hebben, en we zijn weer terug gelopen. Daarna hebben Chantal en Miranda nog gespeeld met de beachball set. En niemand zal het geloven, maar we hadden nog geen balletje over geslagen, of Chantal had de bal al op het balkon van de buren!! Niet te geloven!! Echt een stunt voor Chantal!
's avonds zijn we even half een film gaan kijken, maar toch gingen we al snel weer naar huis.

Dindag, tja dat was vandaag. Een veel bewogen dag moeten wij zeggen. We zijn vroeg opgestaan, om naar het Kourion te gaan bij Limassol. Dit is een openlucht theater van vroeger. We dachten daar gemakkelijk te kunnen komen met de travel taxi, maar dat bleek toch moeilijk dan verwacht. We gingen op weg naar Limassol en werken daar afgezet bij een office van de travel taxi, toen moesten we daar even wachten, maar konden toch echt verder. We mochten wel heel leuk, met een grote (limo) taxi mee. Deze man heeft ons heel lief afgezet bij de ingang van het Kourion. Daar hebben we kaartjes gekocht, en het was de eerste keer voor ons dat een mens achter de kassa niet blij was met klein geld. Chantal mocht haar kleingeld niet bij haar kwijt. Toen liepen we naar boven, en verklaarde een man daar ons voor gek dat we gingen lopen. Achteraf is het nog geen 5 minuten lopen, en zijn we dus tot de conclusie gekomen dat die cyprioten hier ECHT HEEL ERG lui zijn. We hebben het theater bekeken, en het viel ons iet wat tegen, maar goed met uitzicht op zee was het toch wel mooi.
We zijn na alles bekeken te hebben naar beneden gegaan en hebben toen wat gegeten bij een heel verlaten tentje, maar goed over het algemeen smaakte het best aardig. Chantal heeft daar nog een kat met spaghetti gevoerd omdat ze die niet zo lekker vond als thuis.
We zijn daarna nog verder naar beneden gelopen om te gaan kijken bij het strand. Er waren niet veel mensen en er lagen veel kiezels, maar goed wij als enigen drie bedjes gehuurd, en we zijn lekker aan de zee gaan liggen. Iedereen verklaarde ons weer voor gek natuurlijk, maarja dat zijn we nu wel gewend. Het waaide wel best hard, en de zee was wild. We hebben even gezwommen en toen gaan zonnen. Miranda kreeg het al snel erg koud, en ging met een handdoek om zitten. Gekke engelsen wilden allemaal een foto van ons maken met de camera van Kelly met de smoes dat we er dan een keer met zijn allen op stonden. Maar wij hadden toch echt het idee dat hij een weddenschap had met zijn vrienden haha. Maar we staan er op!!
Onze taxi kwam ons bij het strand weer ophalen, en we zijn heerlijk uitgeteld weer terug gereden naar huis. Natuurlijk werden we weer als laatst afgezet bij ons appartement. Hij ligt nooit op de weg schijnbaar haha. We zijn snel gaan douchen eng aan eten, en vliegensvlug weer hierheen gegaan om te gaan internetten.

Van donderdag tot maandag zijn wij gezellig in agia napa, dus ons zul je hier dan niet zien. Daarna zijn we zo snel mogelijk weer terug, om onze belevenissen hier neer te schrijven voor jullie. En snel daarna zijn we weer lekker thuis bij jullie in het al wel iets warmere landje als ik zo de weersverwachtig hoor!

Jassoe!!

Dikke kus van ons!!

• 02 Mei 2006 - 18:55

Bas:

Prima hoor! Doe je het rustig aan? Groetjes!

• 02 Mei 2006 - 19:11

Joost:

zozo meiden, jullie vermaken je wel dus daarzo, het is inderdaad allemaal wel erg snel gegaan, maarja het zal ook wel lekker zijn om weer fijn naar huis te komen, maarja zo ver is het nog niet.
    nog lekker een week genieten van je vrije tijd in griekenland, dus veel stappen, shoppen en feesten!!
    nou meiden nog veel plezier verder, en ik wens jullie nog veel mooi weer en gave ervaringen toe.
    maar er nog 1 groot feest van!!
    Groeten -x- Joost
    PS: miran, we zijn allemaal we blij las je weer komt fluiten hoor!!!

• 02 Mei 2006 - 19:57

Joost:

ok sorry 1 foutje van mij, lange werkdag gehad erg moe, mijn excuses!!
    jullie zitten natuurlijk niet in griekenland, maar op CYPRUS!!
    mijn geografie is nog nooit zo goed geweest!!
    kus
    Joost

• 04 Mei 2006 - 08:09

Conny:

een leuk afscheid met als toetje een lekkere ontspannen vakantie met zon, zee, gekke mensen(of zijn jullie de buitenbeentjes)
    Geniet er van!!!!!!
    fijne vakantie!!!!!

• 08 Mei 2006 - 15:00

Simone:

Hallo Corrys

Phoee.. Nog precies 1 week vandaag..
    Als het goed is zijn jullie nu weer terug in jullie appartement in Nicosia.. de eerste vakantie week zit er al weer op.. En nu komt de inpak week er weer aan..
    Maak er nog een hele leuke, gezellige week van.

Groetjes

Simone

• 08 Mei 2006 - 17:59

Mark:

Hallo dames
    Al weer bij gekomen van het supergave weekend?Maak deze week nog veel plezier in NIcosia,en breng het goede weer maar mee!Tot over 7 dagen! Liefs Mark

• 08 Mei 2006 - 18:34

Marja:

Inmiddels is het maandag én zit jullie verblijf in agia napa er al weer op!Volgens mij weer een hoop, dolle, dwaze avonturen! Ben benieuwd!
    En....hoe komen al jullie spullen én alle nieuwe dingen én alle souveniers zonder tax te betalen naar Nederland? Jullie moeten wel erg grote hutkoffers hebben!
    Chantal; bedankt voor de kaart én het was mijn bedoeling dat je veeeel kreeg!
    Rust lekker uit van alle ervaringen.
    Groetjes, Marja