Nog 25 Dagen!!!!!Onze Corrys! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu Nog 25 Dagen!!!!!Onze Corrys! - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu

Nog 25 Dagen!!!!!Onze Corrys!

Door: Webmaster / Chant

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Miranda, Kelly

20 April 2006 | Cyprus, Nicosia

Jassas Allemaal,

Nou daar zijn we weer...Na een weekje hard werken en nachtdiensten draaien en een heel erg leuk weekend gehad te hebben zijn we weer in het internetcafe geland.

Afgelopen week hebben we eigenlijk het slechtste van heel de stage mee gemaakt want bij Chantal (op dinsdagavond) en bij Kelly (op woensdagavond) zijn er twee patienten overleden op de operatietafel met hetzelfde probleem, zelfde kamernummer, zelfde dokter en zelfde tijd.
Bij chant is hij met de hand vast aan chant overleden en Kelly zag die patient later toen ze nog onderzoeken gingen doen zoals; ECG enzo.

Bij Miranda haar avonddienst op donderdag hadden we al niet gehoopt dat er iets ergs zou gebeuren maar toch ging het brandalarm af zonder dat er iets aan de hand was.
Dit duurde een half uur voordat deze af ging.
Erg handig voor de patienten want, die raakte erg in paniek en ja hou die maar eens rustig 15 patienten en familie.
Dus een druk avondje!!!

Op vrijdag hadden we met z'n allen een vroege dienst.
Deze was wel wat rustiger maar toch waren alle collega's erg down want, wat er was gebeurd was al niet meer voorgekomen in 4 jaar tijd dus was erg schokkend voor de meeste.
's middags zijn we toen met z'n allen naar het oude gedeelte gegaan en hier hebben we erg veel soueniers gekocht.
Dus familieleden en anderen dat word nog even wachten..
De avond was erg rustig want, we hadden besloten de volgende dag naar Pafos te gaan en om 8uur d wekker te zetten.
Na nog een biertje te drinken op het teras met chips en kaarsje gingen we toch maar slapen.

Op zaterdag hadden we dus de wekker om 8uur gezet en om 10 uur waren we allemaal klaar en hadden we de travelexpress gebeld.
Deze zou er binnen een half uur zijn en deze was er dan ook rond 10.30u.
We dachten dat we er binnen 1,5uur zijn maar dit viel erg tegen.
We moesten namelijk eerst met een taxi naar Limassol en er daar nog een naar Pafos moesten nemen.
We waren dan ook pas om 13.00u in Limassol en moesten toen nog de andere taxi nemen.
We hadden gevraagd hoelaat we er waren en hoelaat we een taxi terug moesten nemen maximaal.
we waren er om 2 uur zei die lieve meneer (die naderhand de pedaal van de gas niet durfde in te duwen) en om 3 uur moesten we er 1 terug pakken.
Dit waren we niet van plan en we dachten we gaan wel naar Pafos en pakken er een hotel en gaan zondag terug.

Toen we in Pafos eindelijk gearriveerd waren zijn we naar het Archeologisch Park geweest waar we erg veel mozaiek hebben gezien en een mooi openlucht theater.
We dachten laten we de 3 lieve mensen in Limassol eens smsen van onze stunt.
Dit hadden we gedaan en gingen toen even eten op een terasje aan de zee.
We kregen toen een smsje terug dat ze ons wilde op komen halen en wij bij hun mochten blijven slapen voor een nacht.
Dit was natuurlijk veel goedkoper en leuker.
Maar we hadden alleen het probleem..... Kelly had haar bikinitopje alleen aan met een spagettitruitje en een 3/4 broek en niks anders bij, Chant had een spagettitruitje aan met 3/4broek en slippers en Miranda ook.

Maar ze zeiden dit is geen problemen lossen we op dus na even aan de zee gezeten te hebben en Nederlanders tegen te komen zijn we richting een strandje gelopen waar hun zouden staan om 18.00u.
Toen ze gearriveerd waren zijn we met zijn allen naar de MAC gegaan om even wat te eten en daarna even naar limassol te rijden.

Toen we in Limassol aangekomen zijn, zijn we eerst langs hun ziekenhuis gegaan en hier het luxe leven gezien.
Hier hebben we toen onze pyama gekregen van Anke en Charlotte.
(weggooipakken voor operatiekamers).
Hierna zijn we naar een avondwinkel gegaan en hebben we Strings gekocht en tandenborstels.
Toen aangekomen in het appartement van hun wisten de jongens (2) er niks van af dat we zouden komen.
Dit was een erg leuke verassing voor ze hahhaa.

Na een avondje gezellig kletsen en kleren uitzoeken bij Charlotte (en schoenen) zijn we lekker op stap gegaan naar eerst de karaokebar en hierna naar The triangle.
Deze keer is Chant anger gebleven dan vorige keer en heeft alles mee gemaakt.

Na een hele gezelluge avond met Engelse, Cyprioten en Nederlanders (wij) zijn we rond 5uur richting het strand gegaan en hebben Miranda, Rene, Charlotte en Chant nog even op kleine rotsen gelegen/gezeten en na een tijdje koud hebben toch richting huis gelopen.
We kwamen nog langs een aantal discotheken en Charlotte en Chant rende overal naar binnen om te kijken of het iets was.
Dit was niet echt het geval eigenlijk bij de meeste.
Toen we thuis kwamen had Kelly ons bed al opgemaakt (de twee banken tegen elkaar uitgeplakt).

Nadat we eerst een muis moesten vangen die er ineens rond liep zijn we toch allemaal maar rond 6uur gaan slapen.
het werd al licht en dit was eigenlijk niet erg ideaal.
Zondag werden we al redelijk vroeg wakker namelijk rond 10uur.
Dus 4 uur hebben we toen geslapen... niet erg veel na een lange dag ervoor.

We hebben toen snel gedoucht voordat de rest wakker werd maar die werden wakker en toen gingen Charlotte en Miranda naar de bakker want, Rene had het brood die nacht op gegeten.
We zijn na het ontbijt eerst even druk aan school begonnen om te kijken wat we konden doen op school en wat we samen konden doen.
Hierna zijn we met z'n allen naar een zwembad gegaan en hebben om 3uur de taxi terug gepakt naar huis.

We waren erg blij toen we eindelijk weer thuis waren en we lagen dan ook erg vroeg in bed want, Miranda en Kelly hadden beide een vroege dienst en Chant een nachtdienst.
Miranda en Kelly hadden dan ook in hun vroege dienst dat er een Keizersnede plaats vond dus....... ze waren erbij.
altijd mooie situatie!!!!
Chant had een nachtdienst en ging 's middags toen we terug kwamen van de stad nog even slapen (erg zonde het was echt mooi weer).
Maar goed voorbereid voor de nachtdienst ging ze rond 19.00u weg naar het ziekenhuis.

De volgende ochtend kwam Miranda Chant aflossen op afdeling 2 en dit was eigenlijk erg raar.
Chant haar nachtdienst was erg rustig... en het nadeel was dat iedereen op twee stoelen in slaap kon vallen behalve chant.
Toen thuis aangekomen lag Kelly nog in bed want, die had dinsdag een nachtdienst.
Chant heeft toen nog even twee uurtjes geslapen en daarna even naar de stad gegaan en even boodschappen gedaan.
In de middag zijn Miranda en Chantal nog even naar een aantal bakkers gegaan omdat, chant iets voor pasen wilde maar dit was allemaal veel te duur.
Kelly had die middag nog in bed gelegen en ging 's avonds weg voor de nachtdienst.

Op woensdag had chant weer een vroege dienst en Mirand die dag een nachtdienst.
Deze ging al vroeg op pad om uit te vinden of we met een bus naar het Troodos konden gaan.
ook heeft ze even geshopt en in de middag geslapen.
In de middag zijn Chant en Kelly nog naar de stad gegaan en naar de markt om fruit te kopen.
Miranda ging die avond ook erg goed voorbereid na tips van Kelly en Chant naar het ziekenhuis.
Bij haar was het een erg drukke nacht.

Op donderdag (vandaag) hadden Kelly en chant beide een vroege dienst.
Chant stond op afdeling 3 en hier lagen nog 4 babys en dus heeft zij vandaag met de babys gewerkt en ze aangekleed en vastgehouden....
Kelly had het erg druk op afdeling 2, deze lag namelijk helemaal vol.

Nu zitten we nog steeds in het internetcafe en het is al half 12 bijna dus we gaan maar richting huis denk want, morgen gaan we vroeg naar Larnaca voor het strand want.... bij ons is het echt in de zon al tegen de 30 graden misschien wel 35 graden..!!!

Nou tot snel weer en van al onze Corrys Tot snel.
Liefs en dikke kus... ons!

• 21 April 2006 - 15:19

Tammie:

Hey meiden,
    Het is wel weer te merken dat het leven in een ziekenhuis niet altijd over rozen gaat. Maar gelukkig zijn er ook erg veel leuke dingen geweest die jullie dagen dan toch weer goed maken. Het is nog ongeveer 3,5week voor jullie weer voet op nederlandse bodem gaan zetten. Ik weet zeker dat jullie het mooie weer daar erg gaan missen. Nu ligt de temperatuur hier op ongeveer 20graden overdag en s`nachts nog op 7!!! koud he...?
    Geniwt maar lekker van de laatste dagen stage en de dagen vakantie die jullie er achteraan geplakt hebben. Hier in nederland kunnen ze bijna niet meer wachten om al jullie avonturen van juli live te horen.
    Een hele dikke knuffel en geniet er nog maar lekker van.
    Kus van Tammie

• 21 April 2006 - 16:37

Conny:

Hallo allemaal,
    weer een echt ziekenhuisverhaal, je zou er en boek van kunnen maken wat julie deze maanden meemaken. Goed dat jullie nu volledig meedraaien, dat is de realiteit van het verpleegkundige beroep.
    Feesten is de andere kant van het beroep, heb je nodig om het vol te houden, geniet daar lekker van en zeker als dat in Cyprus mogelijk is.
    Nog 10 dagen werken en dan vakantie voor jullie!!
    groetjes
    Conny

• 21 April 2006 - 21:40

Marja:

Hoi dames,
    Wat een verhalen! Zo word je dus wel met je neus op de betrekkelijkheid van het leven gedrukt én realiseer je je dat je nu moet leven en niet later! Maar...zolang je je verhalen maar kwijt kunt én steun van elkaar krijgt kun je veel aan!
    Ik heb de foto's bewonderd én mijn complimenten! Is erg leuk geworden.
    Chantal: alles mbt mijn brief is goed verlopen! Succes met het laatste stukje van de stage én dan volop genieten van je vakantie!
    Groetjes, Marja