Laatste werkweek is aangebroken...; - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu Laatste werkweek is aangebroken...; - Reisverslag uit Nicosia, Cyprus van Chantal, Miranda, Kelly - WaarBenJij.nu

Laatste werkweek is aangebroken...;

Door: Webmaster / Kelly

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Miranda, Kelly

25 April 2006 | Cyprus, Nicosia

Vrijdag 21 april;
We hadden vandaag al weekend en lang ook, omdat het vandaag een feestdag is en maandag ook.
Vandaag gingen we naar het strand. Op tijd uit bed en de travel express gebeld.
Omdat de travel express stuk vroeger was dan we hadden gedacht moesten we opschieten.
Hierdoor wilde Miranda snel haar raam dichtdoen, waardoor ze helaas met haar vinger tussen het raam zat, wat een erg pijnlijk moment opleverde.
Maar omdat de taxi stond te wachten, moest ze toch eventjes doorbikkelen!!!
Dus snel de taxi in en richting Larnaka gegaan.
Om kwart over 11 aangekomen op het strand wilde we een bedje hebben deze waren 1 pond per stuk en daar zat een tafeltje met parasol bij, windscherm en een teiltje om water in te doen voor als je in de zee bent geweest om je voeten schoon te maken.
Chantal was de eerste die de het aandurfde om de zee in te gaan. Ook gingen Miranda en Kelly later.
Het water was erg warm. Dit is een ideaal strand, waarbij het heel geleidelijk afloopt.
Eerst word het iets dieper, dan weer wat ondieper, iets dieper ed.
Het duurt echt lang voordat je helemaal onder water bent.
Rond 4 uur hadden we het wel gezien en hadden we travel taxi terug gebeld.
Deze was er om half 5 en gingen we richting terug na huis.
's avonds hebben we nog lekker op een terasje gezeten, waarbij Miranda & Chantal crepes ophebben met praline en nootjes en Kelly een lekkere wafel waar veel chocolade over heen zat.
's Avonds hebben we de heerlijke nasi gemaakt die bij Miranda in het pakketje zat, omdat het de vrijdag voor pasen was,was er in de kerk van alles te doen. Miranda en Kelly zijn toen eventjes in de kerk geweest. Toen we weer thuis waren, hoorde we allemaal trom geroffel en gingen we met zijn allen kijken. Ze wilde toen net een optoch gaan lopen met het altaar die mooie soldaten mannen moesten dragen.
Ze gingen na het general hospital waar oa de patienten werden gezegend door middel van op een soort van doosje kussen (en de vrouwen moesten ook de hand van pastor kussen)en toen liepen ze onder het altaar door.
Wij hebben ook meegelopen met de optocht, maar achteraf meer voor de soldaten ;)
's avonds een beetje op tijd gaan slapen.

Zaterdag 22 April;
's Ochtends gingen Miranda en Chantal eerst hardlopen.
Hierna gingen we met zijn allen souvenirs kopen. Alsof we nog niet genoeg hebben (Chantal de beautycase zit helemaal vol en moet nog wat in haar handtas, Miranda handtas zit al gedeeltelijk vol en Kelly d'r handtas zit ook al redelijk vol).
Hierna hebben we nog eventjes lekker op een terasje gezeten.
's Avonds heeft Miranda nog lekker voor ons gekookt.
Hierna hebben Miranda en Chantal alvast een begin gemaakt met hun koffer in te pakken, omdat we in de loop van de tijd minder tijd hebben om onze koffer in te pakken.
's Avonds gingen we nog uit met Patricia (dit is een meisje die we hebben leren kennen bij een collega).Zij kende 3 belgische jongens die ze ook mee had gevraagd.
Omdat het de zaterdag voor pasen was, waren veel clubs nog dicht. Uiteindelijk toch nog een club gevonden die open was en hebben we daar vertoefd. Was erg gezellig.
Om half 5 ging de club dicht, waarna we met zijn allen na ons appartement zijn gegaan.
Hier nog gezellig buiten gezeten en het werd alweer licht.
Om 6 uur ging iedereen weer weg. We konden nog eventjes 1,5 uur ongeveer slapen.
Miranda en Chantal lagen nog even buiten en Kelly ging toch maar richting bed.

Zondag 23 April;
Omdat wij vandaag op 1e paasdag naar de kerk wilde, moesten we er weer vroeg uit. Om half 10 was er een engelse mis in een kerk waar we na toe wilde.
We hebben toen weinig tot niet geslapen.
Maar we zaten toch netjes om half 10 in de kerk. Het was wel leuk om te kijken hoe de orthodoxe pasen gevierd word hier in Cyprus.Na de mis hebben we allemaal nog een kaarsje opgestoken. Ook hebben we van de buitenkant van de kerk nog een foto gemaakt en gefilmd.
Hierna we hebben we heerlijk thuis ontbeten met croissantjes en vers geperste sinasappelsap. Dit smaakte erg goed. We hebben toen nog een tijdje in het zonnetje vertoefd.
Omdat we toch wel moe waren zijn we nog eventjes gaan slapen.
Chantal had niet geslapen en besloot maar te gaan koken. Dit smaakte erg goed.
En het hele weekend is er niks aangebrand goed he..!?
's Avonds belde een patient op die bij ons in de kliniek had gelegen.
Hij vroeg of wij het leuk vonden om bij hem thuis iets te komen eten. dit vonden we wel een leuk idee, dus kwamen ze ons bij de kliniek ophalen.
Hun woonde net iets buiten Nicosia.
Was een erg leuk huis.
Omdat he 1e paasdag was had de vrouw van de patient van alles gekookt oa flauna brood. Echt iets cypriotisch waar wij ook iets van hebben geproefd. Het was erg hard, we vonden het niet echt lekker, maar hebben het toch geproefd.
Verder zijn we ook met hun op de foto gegaan voor het thuisfront en hebben hun adres gehad om hun nog een kaartje te sturen als we terug in Nederland zijn.
Was dus een erg leuke avond.
Hierna zijn we rond 11 uur slapen.

Maandag 24 april;
Ook vandaag hadden we nog vrij, omdat het 2e paasdag was.
We hadden met de belgische jongens afgesproken bij de turkse grens om lekker te gaan shoppen.
Rond half 12 waren we hier en zijn toen richting de 'shop-bazaar' gelopen.
Hier hebben we van alles gekocht zoals shirtjes en armbandjes. Na het vele shoppen kregen we toch wel trek. De patient van gisteren had ons een tentje aanbevolen waar we lekker konden eten.
Nadat we hadden besteld kwamen de ober zeggen dat het wel 1 uur kon duren. Dit vonden we toch wel erg lang dus zijn we ergens anders gaan eten.
Na het eten moesten we toch wel nodig na het toilet.
Maar bij het eettentje waar we zaten was geen toilet, dus hadden we een openbare toilet gevonden die bij een moskee lag.
Deze toiletman was erg blij dat er eindelijk mensen waren die naar zijn toiletten kwamen.
Hij liet zelfs zijn hele plakboeken van voetbal zien en hebben zelfs zijn visitekaartjes gekregen haha...!!
Hierna nog wat geshopt en toen richting ons appartement gelopen...
De belgische jongens waren ook mee gegaan.
Bij het appartement lekker nog wat gedronken en een film gekeken.
Een van de jongens werd moe en ging eventjes op bed liggen.
Rond half 7 kregen wij toch wel honger en zin in koken hadden we niet dus hebben we iets bij de Goody's besteld. Dit smaakte best lekker behalve de cheeseburger.
Chantal en Miranda waren samen met de jongens nog iets lekkers voor de film shark tale gaan halen die om kwart over 9 begon.
Kelly was aan het bellen met het thuisfront om weer eventjes bij te kletsen.
Hierna met zijn allen de film gekeken en rond half 11 zijn de jongens met de taxi na huis gegaan. Daarna belde de ouders van Chantal nog op.

Dinsdag 25 April;
Vandaag was het weer een normale werkdag. Miranda en Kelly hadden een vroege dienst, dus was wel weer eventjes wennen.
Het was vrij rustig op de afdeling en Miranda en Kelly hebben toen nog wat foto's gemaakt van oa de operatiekamer, endoscopiekamer ed.
Chantal had een late dienst en heeft een foto gemaakt van onze knappe mannelijke verpleegkundige!!!
Hierna moest ze snel eten en zijn we weer naar het internetcafe gegaan.

Sorry dat er niet zoveel op staat wilde het van toe straks op site zetten en was alles weg.

Deze week staan we allemaal nog een keer op de ambulance, hopelijk rijd hij dan en zien we nog wat.
Verder is dit onze laatste werkweek alweer en hebben we daarna nog 2 weken vakantie, waarin we nog genoeg gaan doen.

Nou tot zover deze week.
We hopen op weer genoeg reacties op de site, want jullie moeten ons ook op de hoogte houden wat er in Nederland gebeurt.

Veel liefs....,

Uit het warme Cyprus...

The three blond girls.

• 25 April 2006 - 20:44

Carolien:

Hoi hoi allemaal!!

Super leuk nog steeds om jullie verhalen telkens te lezen :D!! En zo te lezen hebben jullie het ook zeker naar jullie zin en vervelen jullie je geen moment, wat natuurlijk altijd goed is ;). En dan zit het er alweer bijna op, zowieso de stage. Maar nog even vakantie is ook wel lekker dus komt vast helemaal goed!! Ik kijk uit naar jullie volgende bericht!!

Chant ik ben wel heel erg blij als je weer terug bent hoor !! :) gaan we ammel leuke dingen doen :D!

Liefs, xxx Carolien

• 26 April 2006 - 20:04

Rian:

Ha die dames,

Weer erg veel belevenissen gehad zeg!! Jullie lijken nu al een beetje vakantie te vieren met die Belgische jongens, waar komen die trouwens vandaan uit Belgie, Baarle Nassau?? Maar dat hebben jullie ook zeker verdiend, jullie hebben erg veel gedaan, gezien en moeten verwerken. Erg leuk van die patient overigens, jullie zullen hem wel erg goed verzorgd hebben met al jullie Nederlandse charmes...., anders waren jullie vast niet zo gastvrij uitgenodigd. Vanmiddag heb ik geholpen in de tent van Juin bij het optreden voor de kids van Kus, Ch!pz en Solangy, wat weer erg leuk was. Xander heeft zijn optreden afgezegd voor vrijdagavond, poliep op zijn stembanden, maar dat vind ik niet zo erg hoor er komt nu een andere leuke band. Ja, ja wij doen hier ook nog wel leuke dingen behalve werken hoor.
    Uitkijken in die tatatatu-auto daar ik heb hem op de foto zien staan, dat was geen nieuwe meer volgens mij.
    Nog leuke dagen in het ziekenhuis en ik kijk weer uit naar jullie vakantieverhalen of worden we daar niet van op de hoogte gehouden?!
    Nou meisies de mazzel en geniet!

Groetjes Rian

• 28 April 2006 - 21:13

Marja:

Hallo allemaal;
    De laatste werkweek én een korte werkweek! Toch denk ik dat bij het afscheid nemen de nodige traantjes wel zullen vallen! Niet gek hoor; na zo'n lange periode!
    Maar...overal laat je wat én overal vind je wat!
    Natuurlijk ook al lekker bruin! Vanaf wo geeft het hier 20°C; tot die tijd veel regen/bewolking/onweer/zon dus: gewoon Hollands weer!
    'n Hele fijne vakantie toegewenst! Geniet ervan en tot ziens.
    Groetjes, Marja

• 28 April 2006 - 22:06

Tiny Van Der Ven:

hallo meiden weer een prachtig verhaal neergezet.wij wensen jullie 2 hele fijne vakantie weken,dat jullie noch veel plezier mogen beleven en wij verheugen ons op jullie terugkomst.xxxx tiny en dick van der ven

• 29 April 2006 - 18:46

Conny:

hallo vakantiegangers,
    gefeliciteerd met het afronden van jullie stage, alles afgetekend en behaald? Ga lekker genieten van jullie verdiende vakantie en volgens mij komen jullie bruin(zwart) terug zo te lezen. Veel plezier!!!

• 30 April 2006 - 09:37

Nico:

Hoi meiden,

He he, ales zit erop. Alles is afgetekend (dat jullie daar nog vrije tijd voor konden vrijmaken haha)
    Nou geniet maar van de vakantie jullie hebben het verdiend.
    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    We bellen en smsèn wel zo blijven we op de hoogte.

xxx papa en mama en de rest.

• 30 April 2006 - 13:52

Hans Van Dongen:

Hallo dames,

Inmiddels zit jullie werkzame periode er op, en kan er begonnen worden met het “bijbruinen”.
    Alles is afgetekend, dus het zit allemaal wel goed.
    Nico heeft wat fotoruimte bijgekocht zodat jullie dagboek er nog vrolijker uit begint te zien.
    Het is mij vanmiddag zowaar gelukt een paar foto’s bij te plaatsen en het ziet er allemaal goed uit! Sommige staan nog niet helemaal op de goede plek, maar dat komt wel in orde.
    Vanuit het kille Nederland wensen we jullie een prettige vakantie, met veel mooi weer.
    Tijd om te GENIETEN !!!!

Groetjes Hans. Hanneke en Simone

• 30 April 2006 - 17:13

Linda En Jeroen:

Hallo zus,

je laatste stagedagen zitten erop. En kun je nu beginnen met het vieren van je vakantie! Dat wordt feesten.. Als jullie maar niet té bruin worden! Haha. Maar ik hoorde op het nieuws dat het bij ons donderdag ook 26 graden wordt, jippie!!! Lijkt het ook wel een beetje vakantie!
    Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie! En niet té zat he?!!

Kus Jeroen en Linda!!!

• 01 Mei 2006 - 19:41

Debby:

Hoihoi
    Nog twee weken vakantie vieren!! Leuk om alles zo te kunnen lezen, want dan ben ik alvast een beetje op de hoogte!!
    Niet TE bruin worden hoor, want hier heeft het vandaag weer errug veel geregend... ze voorspellen dat het beter wordt maar dat wil ik eerst nog wel eens zien!
    Zal blij zijn als je terug bent kell!!!!